روشی بهینه و سریع‌تر برای مدیریت باربری

روشی بهینه و سریع‌تر برای مدیریت باربری


نوبت‌دهی اینترنتی راننده، گامی مهم به‌سوی موفقیت 

نوبت‌دهی اینترنتی راننده سبب می‌شود تا کسب‌وکار شما بیش‌ از پیش روی روال بیفتد. آیا تا به‌ حال صف‌های طولانی رانندگان را در کارخانه‌ها، معادن و غیره دیده‌اید؟ آیا پدر یا برادری دارید که راننده باشد و ساعت‌ها در انتظار بار منتظر باشد؟ 

رانندگان مجبورند ساعت‌های زیادی از وقت گران‌بهای خود را در صف بار منتظر بمانند. این امر نه‌تنها به رانندگان بلکه به خود کارخانه‌ها یا شرکت‌ها ضرر می‌رساند. پس چاره حل این مشکل چیست؟ برای حل این مسئله بهتر از است از روش‌های نوینی مانند نوبت‌دهی راننده به‌صورت اینترنتی استفاده کنیم. 

ویژگی‌های سیستم نوبت‌دهی اینترنتی راننده 

سیستم نوبت‌دهی اینترنتی راننده باید چه ویژگی‌هایی کلیدی داشته باشد تا بتواند سامان‌دهی خوبی را ارائه دهد؟ با تبدیل‌شدن مکان‌های بلوکی و آجری به نرم‌افزار یا وب‌سایت نوبت‌دهی، مدیریت صف به شیوه مؤثری انجام می‌شود و می‌تواند یک نقطه تمایز قدرتمند برای خدمات مشاغل باشد. در ادامه چند ویژگی مهم یک سیستم مدیریت صف را بیان می‌کنیم تا به اهمیت و کارایی آن پی ببرید. 

مدیریت خطوط چندگانه 

هر سیستم نوبت‌دهی اینترنتی راننده می‌بایست به‌اندازه کافی منعطف باشد تا امکان ایجاد چندین نوع صف را در یک مکان واحد فراهم آورد. به‌طور مثال، در برخی موارد بهتر است یک خط بارگیری وجود داشته باشد که به چندین درگاه مجهز باشد. در شرایط به خصوصی، داشتن چند خط برای انواع بارگیری‌ها، بسیار کارآمد و مفید است. 

مثلاً یک کارخانه را در نظر بگیرید. یک کارخانه ممکن است چندین نوع محصول را تولید کند که هرکدام باید در کامیون‌هایی با ویژگی‌های متفاوت و در ساعات مشخصی بارگیری شوند. یک صف نوبت‌دهی نمی‌تواند میان بار‌های مختلف، تفاوت قائل شود. 

یک سیستم نوبت‌دهی اینترنتی و آنلاین راننده لازم است به‌اندازه‌ای قوی باشد که بتواند چندین صف نوبت‌دهی را برای پاسخ به نیازهای مختلف مدیریت کند. البته باید در نظر داشته باشید که شما باید تصمیم بگیرید که کسب‌وکارتان به یک صف یا چند صف نوبت‌دهی احتیاج دارد. 

صف‌های وزن‌دار 

همه بارها، همه کامیون‌ها و همه مشتری‌ها یکسان نیستند. موارد زیادی وجود دارند که در آن قاعده اولین نفر، اولین بار منطقی نیست. به همین دلیل است که یک سیستم نوبت‌دهی اینترنتی راننده قوی، توانایی وزن دهی متفاوت صف‌های خاص را ارائه می‌دهد. در ادامه چندین معیار وزن دهی راننده‌ها را بیان خواهیم کرد. 

اولویت نوع کالا 

یک سیستم نوبت‌دهی راننده کارآمد، بارهای شما را ازنظر وزنی و شرایط حمل به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌کند. به‌عنوان‌مثال، برخی از سفارش‌های دریافتی شما باید با کامیون یخچال دار حمل شوند. همچنین، هر باری وزنی دارد و به همین علت وزن بار باید با کامیون مورد‌نظر هم‌خوانی داشته باشد. ازاین‌رو، نوبت‌دهی اینترنتی راننده باید برای هر بار، کامیونی مناسب در نظر بگیرد، نه صرفاً کامیونی که زودتر آمده است. 

اولویت رزرو مشتری 

باید بار مشتریانی که زودتر رزرو انجام داده‌اند، زودتر ارسال شود. فرض کنید که بار مشتری شما تنها با یک کامیون هشت تن قابل‌حمل است یا بار مشتری شما شامل موادی است که باید با یخچال حمل شود. در چنین مواقعی اگر چندین بار دیگر نیز با همین مشخصات و چندین کامیون مناسب آماده باشد، باید راننده‌ای را در ابتدای صف قرار دهید که قصد دارد به مقصد مورد‌نظر شما بار ببرد. 

اولویت کارکرد 

یک سیستم نوبت‌دهی اینترنتی راننده می‌بایست صف‌های خالی را پر کند. اگر یک صف سریع‌تر از صف‌های دیگر جلو رفت، به‌منظور جلوگیری از راکد شدن حمل بارها، باید راننده‌هایی که زودتر در صف قرارگرفته‌اند و کامیون مناسبی دارند، به این صف منتقل شوند. همین‌طور رانندگان جدید با شرایط مناسب ابتدا وارد این صف شوند. 

اولویت مشتری 

اگر مشتری ویژه‌ای داشته باشید که منفعت زیادی برای کسب‌وکار شما به همراه دارد، بهتر است ارسال بار این مشتری در اولویت قرار گیرد. همچنین، اگر مشتری شما در شرایط اضطراری به سر ببرد و هرچه سریع‌تر به بار شما نیاز داشته باشد، لازم است ارسال بار او هرچه زود‌تر انجام شود. 

اولویت انتظار 

این اولویت اساس اولیه کار سیستم نوبت‌دهی آنلاین رانندگان است. رانندگانی که زودتر در صف قرارگرفته‌اند، زودتر بارگیری می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، باید مطمئن شوید که رانندگانی که بیشتر منتظر مانده‌اند، به‌طور پیش‌فرض اولویت بیشتری دریافت کنند. 

مزایای استفاده از نوبت‌دهی اینترنتی راننده 

در ابتدا باید بگوییم که استفاده از سیستم نوبت‌دهی راننده، کار رانندگان را از برخی جنبه‌ها بسیار راحت می‌کند. با استفاده از چنین سیستمی، دیگر نیازی نیست رانندگان ساعت‌های طولانی در صف بار منتظر بمانند. متأسفانه در برخی مواقع نیز، برخی از رانندگان با پارتی‌بازی، زودتر از نوبت خود بارگیری می‌کنند و برخی باید ساعت‌ها منتظر بمانند و در آخر هم ممکن است، هیچ باری به آن‌ها نرسد. با به ‌کار بردن سیستم نوبت‌دهی اینترنتی و آنلاین راننده دیگر شاهد چنین اتفاق‌های نخواهیم بود. 

علاوه بر این موارد، منتظر ماندن رانندگان در صف، سبب خستگی آن‌ها شده و امکان بروز حوادث رانندگی را افزایش می‌دهد. همچنین، معمولاً مکان‌هایی که برای منتظر ماندن رانندگان در نظر گرفته می‌شود، ‌امکانات رفاهی مناسبی ندارد. با استفاده از سیستم نوبت‌دهی، رانندگان در زمان مشخصی برای بارگیری حاضر می‌شوند و به‌جای منتظر ماندن در صف، اوقات خوشی را در کنار خانواده خود سپری می‌کنند و یا برای بار بعدی اقدام می‌کنند. 

گذشته از رانندگان، سیستم نوبت‌دهی اینترنتی راننده منافعی را برای کارخانه‌ها، معادن و غیره به دنبال دارد. در هر کارخانه یا شرکتی، می‌بایست مکان وسیعی برای کامیون‌هایی که در صف بار هستند، در نظر گرفته شود. هزینه‌های احداث چنین مکانی را به کرایه‌ای که باید بپردازید، اضافه کنید. علاوه بر این، میزان وسیعی از ملک خریداری‌شده، به هدر می‌رود. 

درنهایت هر آنچه درباره نوبت‌دهی اینترنتی راننده آموختیم 

نوبت‌دهی اینترنتی راننده روشی بهینه و سریع‌تر برای مدیریت باربری است. یک سیستم نوبت دهی رانندگان باید از ویژگی‌های برخوردار باشد تا مدیریت بخش بارگیری به سهولت انجام شود. در این روش بارگیری نظم فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند و همه‌چیز طبق روال پیش می‌رود. علاوه بر این وقت رانندگان نیز در صف به هدر نمی‌رود و منافعی نیز شامل صاحبان کارخانه‌ها،‌ شرکت‌ها و غیره می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر مقاله سیستم نوبت دهی رانندگان شیپین را مطالعه کنید.