مزایای نوبت دهی آنلاین رانندگان نسبت به روش سنتی

مزایای نوبت دهی آنلاین رانندگان نسبت به روش سنتی


نوبت دهی آنلاین رانندگان، تحولی ضروری در صنعت حمل و نقل

نوبت دهی آنلاین رانندگان مزایای بسیاری دارد و معایب روش سنتی را پوشش می‌دهد. باوجود اینکه در قرن حاضر فناوری و ارتباطات ما چیزی شبیه به معجزه است، در برخی زمینه‌ها آن‌چنان عقب افتاده‌ایم که گویی با کبوتر‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنیم. سیستم باربری ما هنوز در دوران باستان به سر می‌برد. با وجود اینکه بستر لازم برای ارتقا سیستم وجود دارد، هنوز به همان روش‌ سنتی متوسل شده است. این روش که هزینه‌های زیادی را در پی دارد، به‌راحتی و به‌سرعت می‌توانند جای خود را با روش‌های مدرن عوض کنند. 

معایب باربری به روش سنتی 

روش سنتی در مقایسه با سیستم نوبت دهی رانندگان ناکارآمد به‌حساب می‌آید. در این روش رانندگان هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند. این هزینه‌ها تنها پول نیستند بلکه شامل وقت، انرژی و غیره می‌شوند. در ادامه معایب روش سنتی را مفصل بیان می‌کنیم تا هرچه بیشتر به ارزش نوبت دهی راننده به‌صورت آنلاین پی ببریم. 

اتلاف وقت رانندگان در بارگیری سنتی  

اگر یکی از اعضای خانواده شما به شغل شریف باربری مشغول باشد، مطمئناً دفعات زیادی شاهد به‌هم‌خوردن برنامه‌های او بوده‌اید. زیاد اتفاق می‌افتاد که سفر‌های دوروزه رانندگان، سه روز یا بیشتر طول بکشد. برخلاف نوبت دهی آنلاین رانندگان در باربری سنتی وقت رانندگان به میزان زیادی تلف می‌شود. حتماً پیش‌آمده است که صف‌های طولانی کامیون‌هایی را ببینید که منتظر بارگیری هستند. ممکن است حتی دو روز از وقت رانندگان برای بارگیری به هدر برود. 

این موضوع را نیز از یاد نبرید که پس از بارگیری و رسیدن به مقصد، آن‌ها موظف‌اند حداکثر بیست و چهار ساعت برای تخلیه بار در محل بمانند. با این اوصاف، برخلاف نوبت دهی آنلاین رانندگان زمان زیادی از وقت آن‌ها بیهوده صرف می‌شود. این وقت هدر رفته می‌تواند در کنار خانواده سپری شود و اوقاتی خوش را برای راننده به همراه داشته باشد. یا در این زمان اضافی، رانندگان می‌توانند دوباره بارگیری کنند. پس رانندگان از نظر مالی نیز خسارت‌هایی را متحمل می‌شوند. 

اتلاف انرژی رانندگان در باربری سنتی 

تفاوت دیگری که روش سنتی با نوبت دهی آنلاین رانندگان دارد این است که روش سنتی انرژی زیادی را از راننده می‌گیرد. در محوطه‌هایی که به صف رانندگان اختصاص‌داده‌شده است، امکانات رفاهی کاملاً نامناسبی وجود دارد. مکان استراحت رانندگان مساحت بسیار کمی دارد و از نظر بهداشتی ایمن نیست. 

به‌طورکلی رانندگان به‌خصوص رانندگان تازه‌کار، در زمانی که در صف به سر می‌برند، به‌خوبی استراحت نمی‌کنند و انرژی آن‌ها به میزان زیادی از بین می‌رود. راننده‌ای که مدت‌زمان زیادی در انتظار بار مانده و خسته است، همانند قبل بر نحوه رانندگی خود مسلط نیست. پس، ممکن است این راننده تصادف کند و متحمل خسارت‌های جانی و مالی شود.

رانت در باربری سنتی 

در روش سنتی امکان پارتی وجود دارد اما در نوبت دهی آنلاین رانندگان نه. در بعضی فصول سال، بار‌های مختلفی فراوان‌تر می‌شوند. در این مواقع رانندگان بسیاری برای بارگیری اقدام می‌کنند اما با صف‌های طویلی روبه‌رو می‌شوند و به ناچار منتظر می‌مانند. در برخی مواقع ممکن است تعداد رانندگان آن‌قدر زیاد شود که بار به آن‌ها نرسد و یا باید برای باربری، مدت‌زمان زیادی منتظر بمانند. متأسفانه در این مواقع برخی از رانندگان با استفاده از پول یا پارتی، زودتر از سایرین بارگیری کرده و حق بقیه را ضایع می‌کنند. 

هزینه‌هایی دیگر در باربری سنتی 

در زمانی که قصد دارید برای نوبت دهی اقدام کنید به هزینه‌ها توجه کنید. طبیعتا هزینه‌های جانبی دیگر در روش آنلاین به سراغ شما نمی‌آید.  

فراهم‌کردن مکان وسیع برای صف‌های طولانی 

روش سنتی در مقایسه با نوبت دهی آنلاین رانندگان به فضای فیزیکی بیشتری نیاز دارد. کامیون‌ها وسیله‌های کوچکی نیستند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند. پس، باید مکان وسیعی در کارخانه‌ها، معادن و غیره برای آن‌ها در نظر گرفته شود. در نتیجه، مساحت بسیار زیادی از فضا به هدر می‌رود که ممکن است به نحو مفید‌تری مورداستفاده قرار بگیرد. هرچند در این مکان‌ها، عموماً امکانات مناسبی برای رانندگان در نظر گرفته نمی‌شود، اما ساخت یک اتاقک سوری نیز هزینه‌های خود را دارد. 

به‌وجودآمدن مشکلاتی در باربری 

در روش سنتی، ممکن بود در بسیاری از مواقع نوع ماشین و محموله با یک‌دیگر متناسب نباشند. به همین دلیل زمان بسیار زیادی صرف می‌شد تا محموله مورد نظر با یک ماشین مناسب حمل و به مقصد برسد. جدا از بحث زمان، هزینه زیادی نیز باید صرف می‌شد تا سلامت و در عین حال کیفیت ارسال مرسوله تضمین شود.  به لطف روش آنلاین، راننده محموله خود را می‌داند و مشتری نیز می‌تواند ماشین مناسب را انتخاب کند. از این طریق کیفیت و همچنین سرعت کار به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند.  

راه نجات، نوبت‌دهی آنلاین رانندگان 

در نوبت دهی آنلاین رانندگان راننده در سر ساعت مشخصی وارد محوطه بارگیری می‌شود و به‌سرعت به سمت مقصد حرکت می‌کند. حتی اگر تأخیری هم پیش بیاید، تنها در حد چند ساعت خواهد بود. به‌این‌ترتیب، وقت راننده در صف هدر نمی‌رود و او مدت‌زمان بیشتری را در کنار خانواده خود خواهد بود. همچنین، به‌خوبی استراحت می‌کند و رانندگی ایمنی را در پیش خواهد داشت. نوبت دهی راننده به‌صورت آنلاین سبب می‌شود که خبری از پارتی‌بازی نباشد و همه بر اساس نوبت خود بارگیری کنند.  

مضاف بر این، دیگر نیازی به فضاهای بسیار عریض‌وطویل نخواهد بود؛ بنابراین، می‌توان از آن‌ها استفاده مفید‌تری کرد و بودجه آن‌ها را خرج فضاهای کوچک‌تر اما با امکانات رفاهی بیشتر برای استراحت کوتاه‌مدت رانندگان کرد. همچنین، سیستم‌های نوبت دهی آنلاین رانندگان که از فناوری مناسبی برخوردار هستند، می‌توانند با ایجاد چندین صف مجازی از رانندگان در کمترین زمان ممکن، کامیون مناسب بار‌های متفاوت را بیابند. 

نوبت‌دهی آنلاین رانندگان در یک نگاه 

نوبت دهی آنلاین رانندگان باربری را متحول کرده و کار رانندگان را از بسیاری جهات آسان‌تر می‌کند. این سیستم، تمام عیب‌های روش سنتی را پوشش می‌دهد. در این روش، وقت رانندگان تلف نمی‌شود و انرژی آن‌ها به هدر نمی‌رود. آن‌ها در زمان معینی حاضر می‌شوند و سریعاً بارگیری می‌کنند. در کل می‌توان گفت که دلیلی برای استفاده‌نکردن از این روش وجود ندارد.