یک راه حل ساده برای مدیریت سیستم حمل و نقل

یک راه حل ساده برای مدیریت سیستم حمل و نقل


سامانه نوبت دهی کارخانه سیمان ؛ سیستم هوشمند شیپین

اهمیت حمل و نقل

در این مقاله می‌خواهیم به یکی از سرویس‌های کارآمد سیستم هوشمند شیپین یعنی سامانه نوبت دهی کارخانه سیمان بپردازیم. اما پیش از آن لازم است توجه کنیم که یکی از مهمترین موضوعات صنایع تولیدی مسئله حمل و نقل و بارگیری مواد خام و همچنین تولیدات آن‌ها می‌باشد و عدم مدیریت مناسب این روند سبب کاهش بازده و اختلال در تولید و انتقال محصولات کارخانه‌ی مربوطه شده‌است.

این مسئله به اینجا ختم نمی‌شود و در سطح بعدی نارضایتی مشتری از تاخیر در دریافت محصول و حتی نارضایتی کارکنان و به خصوص رانندگان را به دنبال دارد.

در صنایع بزرگ نظیر کارخانجات سیمان، پتروشیمی، شرکتهای پخش فرآورده نفتی، معادن، صنایع فولاد و مراکزی که دارای بارگیری روزانه هستند موضوع حمل و نقل اهمیتی بسیار بیشتر پیدا می‌کند که هر گونه تاخیر در این قسمت اتلاف وقت و هزینه و انرژی بسیاری را به دنبال خواهد داشت و این خسارات نه تنها سطح خرد، بلکه سطوح کلان اقتصادی برای صنایع مرتبط را شامل می شود.

لذا اندیشیدن راه حلی مناسب و کارآمد از همه‌ی این تلفات جلوگیری خواهد کرد و سبب افزایش بازده به صورت مرکب خواهد شد، که این افزایش بازده نه تنها خود صنعت مذبور بلکه‌ی سایر صنایع مرتبط را نیز شامل می‌شود.

در کارخانجات تولید سیمان نیز این مسئله از اهمیت بسزایی برخوردار است و شرکت‌های تولیدی که وظیفه تولید یکی از مهم‌ترین نیازهای صنایع عمرانی کشور را عهده‌دار هستند برای افزایش بازده به سیستمی یکپارچه جهت مدیریت حمل و نقل خود نیاز دارند. شیپین با سامانه نوبت دهی کارخانه سیمان اغلب این مشکلات را حل نموده است.

یک راه حل ساده

با اندیشیدن تدبیری درست و ایجاد سیستم نوبت دهی رانندگان بسیاری از این مشکلات را می‌توان حل کرد و مدیریت سیستم حمل و نقل به شکلی مناسب و با مصرف کمترین هزینه و زمان و انرژی ممکن صورت می‌پذیرد.

با گسترش تکنولوژی بسیاری از مشکلات روزمره‌ی زندگی به سادگی حل شده است و دیجیتالی شدن بسیاری از بخش‌های کسب و کارها در دنیای امروز به امری طبیعی و عادی بدل شده است.

دیجیتالی شدن سیستم حمل و نقل و استفاده از سیستم نوبت دهی آنلاین رانندگان یکی از کاربردهای بسیار خوب صنعت دیجیتال برای رفع مشکلات کارخانه ها و صنایع بزرگ است که حمل و نقل مناسب و به موقع همواره یکی از بزرگترین دغدغه‌های آن‎‌ها بوده است.

مزایای سامانه نوبت دهی کارخانه سیمان

مدیریت بارگیری و زمان ارسال و تحویل بار

با سامانه نوبت دهی کارخانه سیمان از هر گونه تداخل و بی‌نظمی در این بخش جلوگیری می‌شود و مشکلاتی نظیر تاخیر در زمان بارگیری و متعاقبا تاخیر در دریافت و ارسال بار به کلی حل خواهد شد.

پیشگیری از بروز اختلاف در بین رانندگان و ایجاد سیستمی عادلانه برای توزیع بار

سامانه نوبت دهی کارخانه سیمان از ایجاد اختلاف بین رانندگان بومی و غیر بومی جلوگیری می‌کند. این موضوع برای رانندگان امنیت روانی بسیار خوبی را به همراه می‌آورد. از طرفی با ایجاد سامانه‌ی نوبت‌دهی آنلاین رانندگان توزیع بار بین رانندگان به صورت عادلانه انجام خواهد شد که باعث جلب رضایت آن‌ها و حمایت از حقوق کارکنان می‌شود.

جلوگیری از تخلفات احتمالی

سامانه نوبت دهی کارخانه سیمان با ثبت همه‌ی اطلاعات از بروز تخلفات احتمالی تا حد زیادی جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که هم در امر نوبت دهی و هم در بحث دریافت حقوق کسی بر دیگری تقدمی ناعادلانه نداشته باشد و همه در شرایطی مناسب و عادلانه و یکسان قرار داشته باشند.

مدیریت امور مالی به روشی ساده و کارآمد

با سامانه نوبت دهی کارخانه سیمان تمام امور مالی با کمترین خطا ثبت و ضبط و محاسبه خواهند شد و به شیوه‌ای مناسب و کارآمد و آسان می‌توان مدیریت امور مالی را انجام داد. این شیوه در برابر روش‌های سنتی از ضریب اطمینان بالاتر و سرعت بسیار بیشتری برخوردار است که به شما امکان می‌دهد همواره اطلاعات کاملی در برابر خود داشته باشید و امور مالی را به روشی بهینه در کمترین مان ممکن مدیریت کنید.

دسترسی نامحدود و همیشگی به اطلاعات مالی به شما فرصت تحلیل و بررسی مناسبی نیز خواهد داد تا از نحوه‌ی کارکرد و بازده سیستم خود آگاهی مناسبی داشته باشید.

اطلاعات لحظه‌ای از مکان خودروها و وضعیت راننده و بار و مشاهده تعداد و نوع خودروها

اگر تا کنون با روش سنتی از موقعیت بار و رانندگان و حتی نوع و تعداد خودروهای موجود اطاعات کافی و مناسب و لحظه‌ای در دسترس نبود با سامانه نوبت دهی کارخانه سیمان می‌شود و در هر زمان و مکان از این اطلاعات باخبر شد.

این سامانه برای استفاده بهینه از خودروهای موجود و همچنین وضعیت بار ارسال شده و موقعیت رانندگان و زمان رفت و بازگشت و تاخیرهای احتمالی آگاه شد.

در این مقاله برخی از مزایای سامانه شیپین را به اطلاع شما رساندیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به مقاله بررسی سامانه نوبت دهی راننده شیپین مراجعه کنید.