شرایط و قوانین استفاده از بازارگاه شیپین

ماده 1: تعاریف و اصطلاحات
 اصطلاحاتی که در این صفحه به کار رفته است، دارای معانی زیر است:

1-1 شرکت: منظور شرکت لجستیک هوشمند پاسارگاد می باشد.

1-2 شیپین: اپلیکیشن و برنامه نرم افزاری تحت وب شرکت لجستیک هوشمند پاسارگاد است که از طریق وب سایت این شرکت و وب سایت های معتبر دانلود اپلیکیشن در دسترس کاربران بوده و حاوی خدمات حمل بار به کاربران اعم از صاحبان بار، پایانه بارها، شرکت های باربری و رانندگان می باشد.

1-3 صاحب بار: شخص حقیقی یا حقوقی دارای کالا جهت حمل که در برنامه شیپین دارای حساب کاربری بوده و جهت حمل بار از شیپین استفاده می کند.

1-4 شرکت باربری: شخص حقوقی که در شیپین به منظور ارسال بار ثبت‌نام می کند.

1-5 راننده: شخص حقیقی که به عنوان راننده در اپلیکیشن یا برنامه تحت وب شیپین ثبت نام می کند و با ثبت درخواست حمل بار و اخذ نوبت، اقدام به حمل بار صاحب بار از مبدا به مقصد تعیین شده می کند.

1-7 تحویل گیرنده: شخص حقیقی یا حقوقی که توسط صاحب بار به عنوان تحویل گیرنده بار معرفی شده است.

1-6 کاربر: شخص حقیقی یا حقوقی که در قالب یکی از نقش های تعریف شده در شیپین، اقدام به ثبت نام در شیپین می کند و در شیپین دارای حساب کاربری است.

1-8 بار: محموله ای که توسط راننده و به درخواست صاحب بار، حمل شده و تحویل به تحویل گیرنده می شود.

ماده 2: قوانین و مقررات

2-1 کاربر استفاده کننده از سامانه، ضروری است قوانین و مقررات استفاده از برنامه را مطالعه نموده و به آن متعهد باشد. این قوانین طبق قوانین حفظ حریم خصوصی، قوانین حمل و تجارت تهیه شده‌ است و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است. در صورتی‌ که تغییراتی در قوانین و مقررات رخ دهد، این تغییرات در این صفحه به روزرسانی و به کاربر اطلاع رسانی می شود.

2-2 افرادی که سن قانونی یعنی 18 سال به بالا هستند و واجد اهلیت قانونی می باشند، حق ثبت نام و استفاده از خدمات شیپین را دارند.

ماده 3: حقوق مالکیت فکری

3-1 حقوق مالکیت فکری راجع به سیستم توسعه‌یافته توسط شرکت پاسارگاد لجستیک هوشمند و نیز اطلاعات و داده‌های موجود در آن (به جز داده‌های شخصی حساب کاربران) متعلق به این شرکت بوده و کاربران و اشخاص ثالث در صورت نقض این حقوق و استفادۀ غیرمجاز از داده‌ها مسئول خسارات (اعم از خسارات تلف مال و عدم النفع) خواهند بود.

3-2 هر گونه اقدامی از سوی کاربر که موجب ورود خسارت به نام، برند و اعتبار شیپین و شرکت شود، این شرکت حق غیر فعال نمودن کاربر و اقدام قانونی جهت احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.

ماده 4: حریم خصوصی

4-1 اطلاعات شخصی کاربر(حقیقی و حقوقی) اعم از اطلاعات هویتی(نام و نام خانوادگی، نام شرکت، کد ملی، شناسه ملی، شماره موبایل، آدرس، شماره هوشمند راننده) صرفا جهت احراز هویت و استفاده از برنامه اخذ می شود.

همچنین اطلاعات مالی(شماره حساب بانکی) و موقعیت مکانی مندرج توسط راننده جهت واریز کرایه حمل و اعلام بارها متناسب با موقعیت مکانی راننده دریافت می شود. شرکت متعهد است هیچ گونه بهره برداری و استفاده دیگری از اطلاعات دریافتی از کاربران نمی کند.

4-2 مسئولیت حفظ و نگهداری از اطلاعات ورود به حساب کاربری شامل نام کاربری، رمز عبور و اطلاعات شخصی درج شده در برنامه، بر عهده کاربر است. لذا از ارائه این اطلاعات به سایر افراد خودداری کنید.

ماده 5: حساب کاربری

5-1 برای استفاده از شیپین لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در شیپین داشته باشد. لذا ثبت اطلاعات صحیح در زمان ایجاد حساب کاربری در شیپین توسط کاربر ضروری است.

5-2 مسئولیت اطلاعات مندرج توسط کاربر و فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری در شیپین انجام می‌دهد، به عهده کاربر است.

5-3 مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری اعم از نام کاربری و رمز عبور به عهده کاربر است. در صورت در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری در اختیار دیگری و یا سرقت اطلاعات حساب کاربری؛ ضروری است سریعا موضوع توسط کاربر به شرکت اطلاع داده شود.

لازم به توجه است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهده کاربر خواهد بود.

5-4 کاربر مجاز نیست که به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود و امکانات شیپین را بدهد و در صورت تخلف کاربر در این خصوص، این شرکت نسبت به اخذ حقوق خود از مراجع قانونی و نیز حذف دسترسی کاربر مذکور از خدمات اقدام خواهد نمود.     

ماده 6: استفاده از شیپین

6-1 مسئولیت تأمین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آن‌ها برای استفاده از شیپین به عهده کاربر است.

6-2 کاربر متعهد است هر گونه اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از برنامه شیپین کسب کرده‌ است، هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای نکند و حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش از برنامه شیپین انجام دهند. در صورت بروز این موضوع، حق مطالبه خسارت وارده بر این شرکت و دیگر کاربران برای این شرکت و کاربران دیگر محفوظ است.

6-3 مسئولیت تمامی اقدامات و افعال کاربر که موجب عدم رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران شود، به عهده آن کاربر است و شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت. شرکت می‌تواند ضمن غیر فعال کردن دسترسی کاربر به شیپین، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدام قاتونی کند.

ماده 7: شرایط اعلام بار و حمل آن

7-1 صاحب بار، تطابق بین راننده پذیرنده درخواست و راننده‌ای که بار او را تحویل می‌گیرد و نیز کیفیت وسیله حمل‌ونقل را موردتوجه قرار می‌دهد و با تحویل بار به راننده جهت حمل، می‌پذیرد که همه شرایط مرتبط رعایت شده است.

7-2 صاحب بار نباید مرسولات خلاف قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و فاقد مجوز از مراجع ذیربط از جمله مرسوله ممنوعه، مواد مخدر، مشروبات الکلی، مواد شیمیائی توهم‌زا، مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری‌زا و بد بو، مایعات و جامدات آتش‌زا و سوختنی، مواد و وسایل رادیواکتیو و بارهای با حجم و ابعاد بیش از ظرفیت ناوگان را جهت حمل به راننده تحویل دهد و در صورت اطلاع شرکت باربری یا راننده، مکلف به اعلام مراتب به شرکت و مراجع انتظامی می‌باشند. ضمنا مسئولیت حقوقی و جزایی از این جهت متوجه صاحب بار خواهد بود. چنانچه راننده جا به جایی چنین مرسولاتی را بر عهده بگیرد، شرکت ضمن لغو عضویت او، حق پیگیری از طریق مراجع قانونی را خواهد داشت.

7-3 ترتیبات مربوط به کالاهایی که حمل آن‌ها ممنوع نیست ولی ممکن است خطراتی در پی داشته باشد، می‌تواند منوط به توافقات و ترتیبات خاص بین صاحب بار و راننده شود.

7-4 صاحب بار و شركت باربري موظف هستند اطلاعات صحيح و كامل در خصوص باري كه قصد حمل شدن دارند اعم از ويژگي هاي بار، مبدا، مقصد، نوع ناوگان موردنياز، كرايه حمل‌ ثبت كنند.

7-5 صاحب بار يا شرکت باربری متعهد است در اعلام مبلغ کرایه حمل بار(به صورت خالص پرداختی به راننده) نهایت دقت و انصاف را رعایت کند.

7-6 راننده قبل از اقدام به بارگیری و حمل مرسوله باید از صحت‌وسقم بارنامه اطمینان حاصل کند.

7-7 راننده متعهد است با رعایت کامل امانت‌داری و در زمان تعیین شده مرسوله را به تحويل گیرنده برساند.

7-8 راننده‌ای که درخواست حمل را قبول می‌کند، به تنهایی مسئول انجام تعهدات و ارائۀ سرویس خواهد بود و حق واگذاری بار را به راننده دیگر ندارد.

7-9 در بروز حوادث منجر به هرگونه تصادف جاده‌ای طی فرایند حمل‌ونقل که منجر به خسارت جانی یا مالی شود، مطابق با قوانین راهنمایی و رانندگی، وزارت راه و شرکت‌های بیمه‌گذار عمل خواهد شد و این شرکت مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

ماده 8: پرداخت هزینه

8-1 با توجه به اینکه کرایه‌ی حمل کالا بر اساس توافق بین صاحب بار و شرکت باربری و راننده تعیین می‌شود، هیچ‌یک از طرفین مذکور پس از توافق حق هیچ‌گونه اعتراضی نسبت به هزینه‌ی حمل کالا ندارند.

8-2 صاحب بار اگر پس از ارسال درخواست یا پذیرش آن و یا تحویل مرسوله توسط راننده، درخواست را لغو کند، یا پس از پذیرش در مکان مشخص شده به عنوان مبدا تعیین شده در زمان مشخص جهت تحویل مرسوله حضور پیدا نکند، وی متعهد به پرداخت مبلغ ضرر و زیان به راننده می‌باشد و این شرکت مسئولیتی از این بابت نخواهد داشت.

ماده 9: فرآیند جبران خسارت

9-1 جبران خسارت صرفا برای اعلام بارهایی برقرار می‌باشد که طرفین (صاحب بار، راننده) آمادگی خود برای بلوکه کردن مبلغ به شیپین را اعلام نمایند. برای انجام عملیات به‌صورت تضمین از سوی شیپین، 10% مبلغ کرایه به‌ عنوان تضمین حسن انجام کار مسدود می­گردد. در صورت بروز اختلاف پس از کارشناسی به عمل آمده خسارت کاربر، پرداخت و در غیر این صورت پس از اتمام فرآیند حمل مبلغ مسدودی به حساب طرفین عودت داده می­شود.

ماده 10: قطع خدمات

10-1 در صورت تخلف کاربران از قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و شرایط این سند و هر اعمال و رفتاری که حضور یک کاربر را برای سایر کاربران و اشخاص ثالث مخاطره‌آمیز و نامطلوب کند، این شرکت طبق صلاحدید و تشخیص خود نسبت به حذف دسترسی کاربر مذکور از خدمات اقدام خواهد نمود. در این صورت، کاربر حق طرح هیچ‌گونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

ماده 11: مسئولیت و تعهدات شیپین

11-1 شرکت با استفاده از نظارت‌های خود تلاش می‌کند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.

11-2 تمامی اطلاعات کاربر به عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مراجع قانونی و ذیصلاح

11-3 شیپین طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کند. در صورت نقض قوانین و یا نقض شروط و مقررات مذکور در این سند از سوی کاربران، مساله از طریق مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است و این شرکت حق هر نوع پیگیری را برای خود محفوظ می‌داند.

11-4 سیستم شیپین اصولاً همیشه در دسترس خواهد بود، مگر در صورت وقوع عوامل خارج از کنترل این شرکت (مانند قطعی اینترنت و) یا در مورد قطعی برنامه‌ریزی‌شده و با اطلاع قبلی که برای بروز رسانی و ارتقای سیستم صورت می‌گیرد.

ماده 12: حل و فصل اختلافات

12-1 در صورت بروز اختلاف بین شیپین و کاربران (از جمله راجع به تفسیر این سند، نقض شروط و مقررات مذکور در این سند و نیز سایر اختلافات) سعی در حل اختلاف از طریق مذاکره با حسن نیت از سوی طرفین صورت خواهد گرفت. در غیر این صورت حل اختلاف توسط مراجع ذی‌صلاح صورت خواهد پذیرفت و تا رأی داوری لازم الاجرا مطابق قانون صادر شود.