سامانه ابری مدیریت حمل و نقل آرد شیپین
اولین سامانه ابری مدیریت حمل و نقل آرد کشور می باشد. این سامانه با بیش از از دو سال تحقیق و توسعه طراحی و پیاده سازی شده است و هم اکنون به صورت عملیاتی در شرکت صنایع آرد ورامین در حال بهره برداری می باشد. یکی از مهمترین مزیت های این سامانه امکان مدیریت کامل عملیات حمل و توزیع آرد به نسبت راحتی استفاده و در دسترس بودن آن برای کاربران و مدیران می باشد. همچنین قیمت اقتصادی سامانه از دیگر مزیت های شیپین برای کارخانه های آرد می باشد.
شرایط خاص پخش آرد با توجه به سیاست های دولت و استراتژیک بودن این محصول باعث شده است تا بهینه سازی و مدیریت حمل به موقع به نانوایی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. سامانه مدیریت حمل و نقل شیپین این امکان را به کارخانه های آرد می دهد تا تمامی مراحل بارگیری از زمان دریافت نوبت رانندگان تا تحویل آرد به نانوا را نظارت و مدیریت نمایند.
نوبت دهی راننده
نوبت دهی راننده در بیشتر کارخانه های کشور و کارخانه های آرد به صورت سنتی و بر اساس مراجعه حضوری رانندگان مقابل درب کارخانه انجام می شود. این مساله باعث انتظار طولانی مدیت رانندگان در ابتدای روز و قبل از شروع بارگیری باعث خستگی و اعتراض رانندگان می شود. نوبت دهی راننده در شیپین به آسانی با استفاده از اپلیکیشن شیپین بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می شود.
اتصال به سامانه سپه
کنترل میزان آرد خروجی توسط شیپین و امکان اتصال به سامانه سپه برای انتقال اتوماتیک حواله ها را به سامانه های مالی کارخانه و سپس به شیپین امکان پذیر می باشد. انتقال اطلاعات خواله های فروش از سامانه سپه به سامانه های داخلی اولین مرحله از فرآیند حمل و در عین حال بیشترین زمان را از کارشناسان فروش را می گیرد. همچنین امکان بروز اشتباه و سختی بروز نگه داشتن خریدهای جدید در سیستم های داخلی کارخانه بسیار زمان بر می باشد.
توزیع هوشمند آرد بین رانندگان
با استفاده از این الگوریتم تخصیص حواله بین رانندگان به صورت عادلانه انجام می شود. الگوریتم با در نظر گرفتن سوابق جمل راننده بر اساس مسافت، سختی تخلیه و سایر پارامترهای موثر بهترین و عادلانه ترین پیشنهاد را به راننده می دهد. تخصیص حواله حمل می تواند بر اساس سیاست های اختصاصی کارخانه برنامه ریزی گردد. همچنین الگوریتم هوشمند اختصاصی شیپین این امکان را به کارخانه های آرد می دهد تا بتوانند تخصیص حواله به رانندگان را بدون تصمیم گیری انسانی تخصیص دهند.
اپلیکیشن اختصاصی رانندگان
تمامی رانندگان می توانند با استفاده از اپلیکیشن شیپین، تمامی امور مربوط به حمل را انجام دهند. دریافت نوبت، دریافت اطلاعات حمل و مشاهده مجموع حمل و کیسه ها در اپلیکیشن موبایل رانندگان فراهم می باشد. اطلاع رسانی و پیگیری وضعیت حمل نیز از طریق این اپلیکیشن انجام می شود، که به رانندگان امکان می دهد تا بدون نیاز به مراجعه حضوری و با صرفه جویی در زمان، تمامی امور حمل و نقل را به صورت آنلاین مدیریت کنند.
خدمات پس از فروش
سامانه ابری شیپین پشتیبانی ۲۴/۷ به مشتریان خود ارائه می نماید و همچنین مشتریان امکان بهره برداری از سایر خدمات سراسری شیپین در ایران نظیر دسترسی به بیش از ۱۰۰ هزار راننده جهت حمل گندم، دریافت بارنامه الکترونیکی و آموزش در فرآیند استقرار را دارا می باشند.