سیستم نرم‌ افزاری یکپارچه جهت مدیریت حمل و نقل

سیستم نرم‌ افزاری یکپارچه جهت مدیریت حمل و نقل


سیستم نوبت دهی اعلام بار شیپین چیست؟

سیستم نوبت دهی اعلام بار شیپین یک سیستم نرم‌افزاری یکپارچه خدمات آنلاین حمل‌ونقل جاده‌ای است. این سیستم به‌صورت زیر سایت عمل کرده و اطلاعات لازم در مورد نقل و انتقالات لجستیک را برعهده دارد. کلیه اطلاعات مشتریان شامل صاحبان کارخانه‌ها، محصولات، میزان تبادلات، نوع محصولات و کلیه اطلاعات مربوط به صنایع مورد نظر در این سیستم نوبت دهی رانندگان قرار خواهد گرفت.

این داده‌ها به‌صورت ابری و بر روی پلتفرم‌های اشتراکی سوار شده و قابل دانلود، آپلود، بررسی و بازنگری است. این دیتاها با حجم‌های متفاوت و با کیفیت ذخیره بالا قابلیت اشتراک‌گذاری میان رانندگان، کارشناسان و مدیربان حمل‌ونقل جاده‌ای و سیستم‌های شیپین را دارد.

سیستماتیک کردن نوبت‌دهی، ثبت و بررسی تقاضای بارگیری

یکی از مسائلی که اغلب کارخانه‌های تولیدی و عرضه محصولات داخلی و خارجی با آن دست به گریبان‌اند، ایجاد نظم و انضباط جهت نوبت‌دهی به رانندگان و بارگیری به‌موقع آنان است. نوبت دهی اعلام بار شیپین به‌عنوان سامانه‌ای هوشمند، موجب کاهش قابل‌توجه این قبیل مشکلات شده است.

سامانة نوبت‌دهی شیپین مشتمل بر فرایندهای متعددی است که شامل اعلام نام راننده، نوبت‌دهی به آنان، زمان بارگیری کالاها و ورود و خروج از کارخانه می‌شود. تمامی این اطلاعات به‌صورت آنلاین قابل بارگذاری و مشاهده توسط کارشناسان و مدیران مجموعهاست.

این سیستم تحت وب به‌منظور ثبت کلیة اطلاعات حمل‌ و نقل و بارگیری ماشین‌های باری بوده و به ارائه خدمات به سازمان‌ها، تولیدی‌ها و کارخانه‌ها کمک می‌کند. جهت تکمیل داده‌های ورودی در این سیستم، کارشناسان نیازمند تحلیل و بررسی‌های کاملی خواهند بود تا بتوانند دیتاهای بیشتری را به مجموعه داده‌های ذخیره شده در کتابخانه سیستم اضافه کنند. این سیستم نیازمند حمایت کلیه مدیران و رانندگان در طیف‌های متنوعی از صنایع است.

مراکز تحت پوشش سیستم نوبت دهی اعلام بار شیپین

با توجه‌ به استقبال خوبی که از سیستم نوبت دهی اعلام بار شیپین در سطوح مختلف شده است، استان‌های منتخبی اعلام آمادگی کرده و از این پلتفرم آنلاین استفاده کرده‌اند. از جمله کارخانه‌های واقع در استان‌های شمال شرقی و غربی کشور که دارای صنایع کشاورزی، پتروشیمی و لبنی عظیمی هستند می‌­توان به آذربایجان غربی، زنجان، گلستان، سمنان و خراسان شمالی اشاره کرد. همچنین سایر استان‌های وابسته به صنایع پتروشیمی عظیم همچون فارس، یزد و هرمزگان نیز از این فناوری بر خط و کاربردی بهره می‌برند.

بدین ترتیب بالغ بر پانزده هزار خودروی باری در مسیر حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور توسط این سیستم نوبت‌ دهی شده و قابلیت بارگیری با ثبت آنلاین را پیدا کرده‌اند. پیاده‌سازی کلیه داده‌های تخصصی همچون میزان، نوع و محل بارگیری محصولات بر خط بوده و در هر زمان و هر مکان قابل رصد کردن است. این سامانه مشتمل بر زیرسیستم‌های کوچک و بزرگی است که بر حسب تقاضای مشتری و نوع نیاز او قابل گسترش و تحویل‌دهی است.

اگرچه پیاده‌سازی چنین سیستم‌های نرم‌افزاری کلانی به‌شدت حساس و تخصصی است؛ اما از توان مهندسین ایرانی خارج نبوده است. ناوگان حمل‌ونقل کشوری به چنین سامانه‌های هوشمندی نیازمند بوده و امکان ارتقاء و توسعه سطوح کاری خود را با دقت بالاتری ایجاد خواهد کرد. در ادامه به بررسی امکاناتی که زیرسیستم‌های این ابرسامانه در اختیار استفاده‌کنندگان خود قرار خواهد داد می‌پردازیم.

امکان مانیتورینگ آنلاین روند بارگیری ماشین‌آلات حمل‌ونقل

زیرسیستم مانیتورینگ در واقع زیرمجموعه‌ای از سیستم نوبت دهی اعلام بار شیپین است که به‌صورت آنلاین نوبت‌دهی کرده و روند کار ورود و خروج و بارگیری ماشین‌‌های سنگین را به مسئول مانیتورینگ کارخانه نشان می‌دهد.

این پروسه در نهایت دقت انجام شده و شرایط بسیار خوبی را برای رصد کردن مراحل کار در اختیار مدیران قرار می‌دهد. با کمک این سیستم کنترلاسیون روند عملیات در بالاترین حد استاندارد مجموعه انجام شده و در صورت وقوع هرگونه مشکل، تجمع غیرعادی و ایرادات کوچک و بزرگ، نسبت به رفع آن اقدامی سریع و به‌موقع انجام می‌شود.

مدیریت ردیابی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای

مدیریت ردیابی،زیرسیستمی فوق‌العاده جهت پیگیری دقیق مراحل عملیات از درب کارخانه تا حوزه‌های تحویل بار است. با کمک چنین سیستمی ناوگان مربوطه تحت کنترل آنلاین قرار گرفته و محصولات در زمان و محل مناسب تحویل مشتری داده خواهند شد. کلیه داده‌های ضروری جهت ارائه گزارش‌ها شامل زمان تردد کامیون‌ها، زمان‌بندی بارگیری محصولات، مسیر طی شده، سرعت ناوگان، محدودة زمانی و مکانی و حتی کیلومتر طی شده و باقی‌ماندة آن نیز قابل‌بررسی و مشاهده خواهد بود.

سامانه نوبت دهی و امکان تشخیص پلاک ناوگان

زیرسیستم نوبت‌دهی ناوگانی دارای قدرت تشخیص پلاک ماشین‌آلات سبک‌وسنگین بوده و قابلیت ارائه مشخصات ضروری را دارد. کلیه رانندگان با اطلاعات کامل هویتی در این سیستم ثبت‌نام شده و ثبت نوبت به کمک پلاک ریدر یا دستی انجام می‌شود. همچنین گروه‌بندی رانندگان بر حسب محل، نوع بار و زمان تحویل امکان‌پذیر بوده و حتی قابلیت دسته‌بندی نوع ماشین‌آلات نیز وجود خواهد داشت.

زیرسیستم‌های موجود درسامانه نوبت دهی راننده شیپین به کارشناسان امکان ثبت و تقسیم‌بندی راننده‌ها بر حسب محل کار، استان موردنظر یا محل تولدشان را می‌دهد. این فیلتر می‌تواند به سامانه در جهت تفکیک بهتر جغرافیایی نقل‌وانتقال محصولات کمک بزرگی کند.

همچنین سایر امکانات از قبیل تعریف زمان بررسی مسیر، ابطال اخذ نوبت‌دهی، دریافت برگه تردد، مانیتورینگ، تفکیک گروهی و اعلام پیامکی در این زیرسیستم موجود است. از دیگر نکات مهم این سیستم، امکان دریافت گزارش‌های مدیریتی بر اساس مشخصات ماشین‌آلات سنگین، زمان‌بندی ورود و خروج، ثبت مقدار محصولات انبار شده، مبالغ ردوبدل شده و بسیاری دیگر از پارامترهای استراتژیک است.

کلام آخر

سیستم نوبت دهی اعلام بار شیپین، سامانه‌ای هوشمند و برخط است که در فضای مجازی راه‌اندازی شده و اطلاعات ضروری لجستیک را به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهد. این مجموعه امکان ردیابی ناوگان حمل‌ونقل، داده‌های بارگیری، مشخصات هویتی رانندگان، امکان نوبت‌دهی آنلاین، آمار محصولات بارگیری شده، جزئیات عملیات نقل و انتقال و بسیاری دیگر از زیرسیستم‌های مهم را در اختیار دارد.