عملکرد و امنیت زنجیره تامین را به حداکثر برسانید

عملکرد و امنیت زنجیره تامین را به حداکثر برسانید


چگونه مدیریت لجستیک هوشمند به شما کمک می کند تا عملکرد و امنیت را افزایش دهید

سوال هر شرکت لجستیکی این است که چگونه می توان عملکرد و امنیت زنجیره تامین را به حداکثر رساند. راه حل‌هایی که مدیریت لجستیک هوشمند با ابزارهایی برای مدیریت بهینه ناوگان حمل، ردیابی سفارشات سرتاسری، سلامت و ایمنی کارکنان و موارد دیگر ارائه داده است در این مورد بسیار می‌تواند کمک کند.

جهانی شدن زنجیره تامین، بازار پر رونق تجارت الکترونیک و افزایش تقاضا برای کالاهای تولیدی همگی باعث رشد صنعت لجستیک شده است. برای استفاده از رونق ایجاد شده در این صنعت، شرکت های لجستیک باید عملکرد و توان عملیاتی خود را به حداکثر برسانند، زیرا لازم است روزانه هزاران سفارش و تحویل را ردیابی و ایمن کنند.

اما بهینه سازی عملیات لجستیک آسان تر از انجام آن است. یکی از مسائل مهم این است که مدیران لجستیک اغلب فاقد اطلاعاتی هستند که برای تصمیم گیری سریع و دقیق نیاز دارند. برای مثال، آنها ممکن است نتوانند ببینند کدام امکانات با مشکلات عملکردی مواجه هستند، کدام سفارش‌ها به تعویق افتاده و چرا، یا کدام شرکا تحویل خود را از دست داده‌اند.

نسل جدید راه حل های مدیریت لجستیک

برای حل این چالش ها، هر روز شرکت های بیشتری به فناوری های پیشرفته روی می آورند. آنها در حال پیاده سازی تجهیزات، برنامه ها، نرم افزارها و ابزارهای مورد نیاز برای به دست آوردن دید مناسب و کنترل بهتر بر عملیات لجستیکی خود هستند.

راه حل های مدیریت لجستیک همچنین زنجیره تامین جهانی را مشتری محورتر و پایدارتر می کند. برای مثال، با خودکارسازی فرآیندهای لجستیک، سازمان ها می توانند بهره وری و کارایی و سرعت گردش کار خود را افزایش دهند. همچنین افزایش شفافیت و قابلیت ردیابی در زنجیره تامین آنها؛ و روابط انعطاف پذیر و پویا را با ذینفعان خود حفظ کنند.

نقش ویدئوی هوشمند در مدیریت لجستیک

یکی از فناوری‌های کلیدی برای مدیریت تدارکات، ویدیوی هوشمند است. ویدئوی هوشمند تکاملی از دوربین‌هایی است که شرکت‌ها برای دهه‌ها از آن در انبارها، مراکز توزیع و محوطه‌ها استفاده می‌کنند.

در حالی که دوربین‌های سنتی فقط برای نظارت بر امنیت استفاده می‌شوند، ویدیوی هوشمند از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و سایر فناوری‌های پیشرفته برای افزایش کارایی، بهره‌وری و حتی سلامت و ایمنی کارگران استفاده می‌کند.

مزایای برتر ویدئوهای هوشمند

شرکت‌ها با استقرار ویدئویی هوشمند به عنوان بخشی از محیط مدیریت لجستیک خود، می‌توانند در صنعت خود پیشرو باشند و از مزایای زیر برخوردار شوند:

ارتقاء مدیریت پرسنل و بهداشت و ایمنی:

الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای مثال، اگر کارکنان تجهیزات حفاظتی لازم را به تن نداشته باشند، یا اگر به ماشین‌های خطرناک نزدیک شوند، هشدارها را به‌طور خودکار ارسال می‌کنند.

بهینه سازی مدیریت وسیله نقلیه و اسکله:

لجستیک هوشمند وضعیت هر اسکله بارگیری را در زمان واقعی نشان می دهد، که به وسایل نقلیه امکان بارگیری و تخلیه سریعتر را می‌دهد و اینگونه به حداکثر بهره‌وری کمک می‌کند.

بهبود ردیابی کالا و سفارش:

توانایی مدیریت خودکار، ایمن و کاملاً قابل ردیابی بار را برای شما ایجاد می‌کند. جابجایی ایمن بار در یک سایت (یا در چندین سایت) را مدیریت می کند و شامل راه حل هایی برای اسکن، ردیابی و تحویل دقیق و ایمن بار می شود.

افزایش امنیت سایت: 

با کمک ابزارهای حفاظت محیطی صورت می‌گیرد و به این صورت است که دروبین‌ها ویدیوئی شفاف را حتی در محیط های با نور صفر ارائه می دهند. دوربین‌های رادار همچنین می‌توانند برای شناسایی افراد یا وسایل نقلیه غیرمجاز که وارد سایت می‌شوند ترکیب شوند و هشدارهای خودکار را برای هرگونه حرکت مشکوک راه اندازی کند.

مدیریت ناوگان را بهینه کنید:

با کمک زیرساخت داخلی که فضای داخلی وسایل نقلیه و محیط اطراف آنها را نظارت می کند انجام می‌پذیرد. این سیستم‌ها همچنین دارای یک پلت فرم نرم افزاری قدرتمند برای نمایش زنده، پخش ویدئو، مکان های نقشه GIS، نظارت بر سلامت دستگاه، بررسی مصرف سوخت، نظارت بر کیفیت بار، هشدارهای اضطراری و غیره هستند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه لجستیک هوشمند به مقاله لجستیک هوشمند برای کاهش هزینه‌های زنجیره تامین مراجعه کنید.