مدیریت  فرآیندهای مرتبط با زنجیره تامین

مدیریت فرآیندهای مرتبط با زنجیره تامین


لجستیک و مدیریت لجستیک چیست؟

تعریف لجستیک 

لجستیک و مدیریت لجستیک زیرمجموعه ای از فرآیندهای تحت مدیریت زنجیره تامین است که برنامه ریزی، اجرا، گزارش و هماهنگی جابجایی بارها در شبکه یک سازمان از ذینفعان را انجام می دهد که شامل:

  • تامین کنندگان
  • تولید و ساخت
  • بسته بندی
  • توزیع
  • مشتریان

هدف لجستیک این است که محصول را به طور کارآمد و ایمن از نقطه A به نقطه B با کمترین هزینه و بهترین خدمات منتقل کند.

اجزای لجستیک عبارتند از:

  • باربری ورودی
  • باربری خروجی
  • انبارداری
  • مدیریت مواد
  • انجام سفارش
  • برنامه ریزی موجودی
  • برنامه ریزی تقاضا

لجستیک توسط شرکت‌ها از طریق یک سیستم مدیریت حمل‌ونقل مدیریت می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد لجستیک خود را به صورت برج کنترل بهینه‌سازی و مدیریت کنند و به همه ذینفعان دید کاملی از جابجایی‌های حمل‌ونقل آتی، فعلی و گذشته بار از طریق زنجیره تامین آن می‌دهد.

پلتفرم سیستم مدیریت حمل و نقل همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا حرکت‌های حمل‌ونقل حمل‌کننده را برای بهبود عملکرد مستمر گزارش، مدل‌سازی، تحلیل و بهینه‌سازی کنند.

شرکت ها می توانند تدارکات خود را به صورت داخلی مدیریت کنند یا فعالیت را به یک شرکت تدارکات شخص ثالث برون سپاری کنند.

هنگام پرداختن به بخش حمل و نقل، طبیعی است که به دنبال بیشترین بازده باشید. یک عملیات حمل و نقل با عملکرد خوب نیاز به یک فرآیند ثابت، اندازه‌گیری شده و آمادگی مناسب دارد.

چگونه به لجستیک نزدیک شویم

هیچ رویکرد یکسانی برای لجستیک وجود ندارد، اما طبق تعریف، لجستیک یک فرآیند است که شامل برنامه ریزی برای هر مرحله از نحوه ذخیره، توزیع و حمل و نقل محصولات به مقصد نهایی می‌شود. این بدان معناست که یک رویکرد هوشمندانه برای لجستیک مستلزم صرف زمان برای آن است.

  • بررسی (و بازنگری مجدد) داده های زنجیره تامین
  • یک برنامه جامع تهیه کنید
  • توسعه مشارکت با چندین تامین کننده و ارائه دهندگان حمل و نقل
  • سرمایه گذاری در فناوری حمل و نقل و تدارکات (از جمله سیستم مدیریت حمل و نقل)

اینها فقط چند مرحله از لجستیک هستند، و رسیدن به همه آنها به زمان و سرمایه گذاری از طرف یک تجارت نیاز دارند. توسعه لجستیک همچنین چرخش و تنظیم در صورت نیاز را آسان تر می کند. بدون این اقدامات، ممکن است بیابید که کسب‌وکارتان از یک بحران به بحران دیگر می‌پرد، بدون اینکه رویه‌های عملیاتی استانداردی برای بازگشت به آن وجود داشته باشد.

بنابراین سوال این است که چگونه می‌توانید برنامه‌ها و منابع مناسب را برای بهینه‌سازی زنجیره تامین خود در زمانی که کارکنان آموزش‌دیده (یا به اندازه کافی) ندارید، به دست آورید؟ یک ارائه‌دهنده خدمات لجستیک، می‌تواند بسیاری از این جزئیات را مدیریت کند که پرداختن به آن‌ها به تنهایی برای یک کسب‌وکار دشوار و زمان‌بر است. ارائه‌دهنده خدمات لجستیک می تواند از ارتباطات در لجستیک برای صرفه جویی در هزینه، گزینه های ظرفیت فوری و تحویل موثرتر استفاده کند.

در شیپین، ما می‌توانیم آن راه‌حل باشیم و به شما کمک کنیم تا یک برنامه را توسعه و بهینه کنید، سپس هر روز آن را اجرا کنید. فقط وضعیت خود را به ما اطلاع دهید و ما به سرعت پیگیری خواهیم کرد تا نیازهای خاص شما را برطرف کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه تیم ما می تواند کمک کند، سایت ما را مرور کنید و از محصولات ما مطلع شوید تا در مورد حمل و نقل و تدارکات بیشتر بدانید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حمل و نقل و لجستیک و صنعت لجستیک، از شما دعوت می کنیم از وب سایت ما دیدن کنید و وبلاگ ما را مطالعه کنید.

مقالات مرتبط دیگر:

لجستیک هوشمند برای کاهش هزینه‌های زنجیره تامین