اهمیت مدیریت لجستیک در صنایع فولاد

اهمیت مدیریت لجستیک در صنایع فولاد


اهمیت مدیریت لجستیک در صنایع فولاد

صنایع فولاد بخش مهم و حیاتی از چرخه اقتصاد و صنعت هستند که می‌توان گفت حتی پاشنه آشیل هستند چون  تولید در کارخانه‌ها به‌آن وابسته است. در این مقاله به اهمیت مدیریت لجستیک در صنعت فولاد و روش‌های مدیریت آن به‌وسیله تکنولوژی می‌پردازیم.

 گزافه نیست اگر بگوییم که تولید و مصرف فولاد اغلب به عنوان معیار توسعه اقتصادی یک کشور در نظر گرفته می‌شود زیرا هم ماده خام و هم یک محصول اصلی برای تولید محصولات دیگر در صنایع یک کشور است . در این میان مدیریت لجستیک در صنعت فولاد بخش چالش برانگیز مسیر تولید کارخانجات ذوب‌آهن است. به خوبی مشخص است که بخش اعظم خروجی کارخانجات صنایع فولاد که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و بازار رقابتی کارخانجات داخلی به این محصول مهم وابسته است به حمل‌و‌نقل بستگی دارد. حمل‌ونقل سریع و بهینه ضمن رساندن مواد اولیه به کارخانجات کار ترخیص محصول نهایی را هم انجام می‌دهند.

به همین علت است که نقش لجستیک در صنایع فولاد بسیار پررنگ است و موضوع مدیریت لجستیک در صنعت فولاد  هم یکی از بحث‌برانگیزترین بخش‌های زنجیره تامین فولاد است. در انتهای این مقاله می‌خواهیم به یک سؤال پاسخ دهیم. آیا می‌توان با یک نرم افزار مدیریت لجستیک صنایع فولاد کار این بخش مهم و حیاتی را در این صنعت تسهیل کرد؟

مشکلات موجود در مسیر لجستیک صنایع فولاد

یکی از مهم‌ترین چالش‌های فعلی موجود برای صنایع فولاد تأمین مواد اولیه ضروری و از جمله سنگ آهن است. همان‌طور که گفتیم فولاد یک محصول استراتژیک است و قیمت آن در روز تغییر می‌کند نبود امکانات اولیه و یا تجهیزاتی که نتواند در روز ظرفیت تولید فولاد یک کارخانه را پر کند باعث افت خط تولید می‌شود که در نهایت بر قیمت محصول نهایی که فولاد باشد تاثیر می‌گذارد. این بخش یکی از استرس‌زاترین قسمت‌های زنجیره‌ تامین فولاد است. به همین خاطر مهم است که مواد اولیه‌ی تولید محصول نهایی فولاد که محصولاتی همچون سنگ آهن و قراضه آهن است سریعاً به انبار کارخانه‌ها برسد و بعد از تولید هم سریعاً به مقصد رسانده شود.

از گذشته تاکنون یکی از مشکلات اصلی مدیران کارخانه‌های فولاد، مدیریت لجستیک در صنعت فولاد بوده است. چه در هرصورت راندمان خط تولید کارخانه، بهینه بودن مصرف انرژی و در نهایت قیمت تمام‌شده این محصول نهایی  متاثر از حمل و نقل این محصول بوده است و می‌تواند بر کاهش یا افزایش درآمد یک کارخانه، برند یک تولیدی و قدرت و توانمندی برای تامین سفارشات آن کارخانه تاثیر بگذارد. همان‌طور که در ابتدا گفتیم بخش مهمی از اقتصاد هر کشوری به صنعت فولاد بستگی دارد. پس مهم است که بتوان یک مدیریت لجستیک قوی و موثر را در چرخه روزانه تولید فولاد به وجود آورد.

 

تکنولوژی چگونه به مدیریت لجستیک این صنعت کمک می کند؟

مدیریت لجستیک همان مهره اصلی صفحه شطرنج صنایع فولاد است؛ مطمئناً مدیران کارخانه‌های فولاد واقف هستند که پاسخگویی رضایت بخش به تقاضای مشتری برای کارخانه‌های فولاد با وجود شیوه‌ها و تکنولوژی قدیمی دشوار است. همینطور فقدان کارکنان مجرب و تکنولوژی‌ای که بتواند مدیریت لجستیک در صنعت فولاد را تسریع کند دو عاملی هستند که همگامی با روند روز را برای فولادسازان دشوار می کند. یکی دیگر از اثرات نگرانی‌های زنجیره تامین این است که به دلیل طولانی شدن زمان تولید کارخانه و افزایش تقاضا، عملیات تولید که در حال حاضر در جریان است بیشتر از آنچه باید طول می‌کشد. در اینجا است که نیاز به نرم افزار مدیریت لجستیک صنایع فولاد معرض می‌شود همان چیزی که می‌تواند کار حمل‌و‌نقل را چه از مبدأ و چه مقصد تسهیل کند.

نرم افزار حمل و نقل صنایع که توانایی مدیریت و گزارش‌گیری را به خوبی داشته باشد همان چیزی است که مدیرانی که خبره کار هستند به خوبی احساس نیاز به آن را درک می‌کنند.

نرم افزار مدیریت لجستیک شیپین یک نرم‌افزار بسیار کاربرپسند است که می‌تواند علاوه بر مدیریت بخش حمل‌و‌نقل و نظارت بر چگونگی بارگیری، تعداد زیادی از کامیون‌ها را برای شما آماده کند. صنایع فولاد در ایران در مرکز کشور قرار دارند به‌همین علت تنها راهی که می‌تواند این چرخ محرک این صنایع را به چرخش درآورد مدیریت حمل‌و‌نقل است، شیپین با تکیه بر تجربیات و همینطور هدفمندی این نرم‌افزار می‌تواند کار را برای شما آسان کند. این نرم‌افزار به‌طور حرفه‌ای برای  صنعت فولادسازی سفارشی‌سازی می‌شود و پاسخگوی نیاز صنایع فولاد است.

کار با نرم‌افزار شیپین بسیار راحت و به زبان فارسی است و چگونگی کار با این نرم‌‌افزار هم توسط شرکت لجستیک هوشمند پاسارگاد که سازنده این نرم‌افزار هستند انجام خواهد شد، پشتیبانی 24 ساعته از این نرم‌افزار انجام می‌شود.

 جهت آشنایی بیشتر با این نرم‌افزار می‌توانید با دانلود بروشور معرفی نرم‌افزار شیپین بیشتر با آن آشنا شوید و با تماس با شماره‌ 02191010347 با مدیران و مشاوران شرکت لجستیک هوشمند پاسارگاد در ارتباط باشید تا ضمن آشنایی با ساز و کار این نرم‌افزار بتوانید بیشتر در مورد چگونگی کارکرد این نرم‌افزار در صنایع فولاد سوال کنید.